62mm of FUN - Page 3 - Photos & Media Forum

Forum Post / Reply
You must log in before you can post or reply to messages.
Re: 62mm of FUN
Wednesday, February 27, 2013 5:55 PM
MillerBilt Racing wrote:

Bobby Higgins wrote:

Interesting, I have never seen a catch can plumbed with an oil drain back into the pan.


A lot of Hondas run it like that at first I'm not gonna drain back unless it has a bunch of oil which I doubt it will

From what I remember you want to scavenge as much from the crankcase as possible and that the valve cover is a fresh air inlet iirc


Doesnt oil in the catchcan usually have a lot of moisture and junk in it? Ive seen some nasty @!#$ come out of catchcans before. Idk if Id want it going back into my crankcase haha.




Re: 62mm of FUN
Wednesday, February 27, 2013 6:06 PM
Which is why it won't be drained on the initial setup


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 1:29 PM
very cool setup. i LOVE the coloring!!!!

one thing... does the downpipe come off the turbo then underneath the header and up through the hood?? or did i miss something...



It's nice to be injected but I love being blown.
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 2:23 PM
Yeah down pipe runs under booster around header and up thru hood


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 3:13 PM
I need to swap out my catch can for one with a drain. The crap that ends up in my can is nasty...



Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 4:01 PM
If all goes well ill be starting it tonight when I get off work and tomorrow ill post videos could of started it today before I came to work but my wife wants to be there for the startup so ill be waking her up around 3am lol


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 4:03 PM
MillerBilt Racing wrote:

If all goes well ill be starting it tonight when I get off work and tomorrow ill post videos could of started it today before I came to work but my wife wants to be there for the startup so ill be waking her up around 3am lol

That's a dedicated wife right there lol.


"In Oldskool we trust"
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 6:23 PM




So what you guys think bout this i mixed black and the blue. i think i would rather go straight black on it

And yeah she is dedicated been thru the ups and downs on this expensive POS lol I think she is more excited then I am


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 7:01 PM
I think I would like to buy it from you. Looks great man.

And what she doesn't realize is that you'll keep spending money on it after its running!


"In Oldskool we trust"
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 7:09 PM
Im REALY digging that valvecover bro..That color is sick man..One of the nicest ones Ive seen!! Keep on keeping on..lol
Re: 62mm of FUN
Thursday, February 28, 2013 7:16 PM
Y3llowCav wrote:

I think I would like to buy it from you. Looks great man.

And what she doesn't realize is that you'll keep spending money on it after its running!


No she realizes that too one of the reasons why I'm not gonna drive on street a lot try to keep maintenance down on it lol


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)

Re: 62mm of FUN
Friday, March 01, 2013 1:42 PM
It's alive but no videos had a huge vac leak and revved straight to 8k lol intake mani is at machine shop getting planed


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Friday, March 01, 2013 3:37 PM
Looks like Chrysler black. Digging it


Re: 62mm of FUN
Friday, March 01, 2013 8:32 PM
Re: 62mm of FUN
Friday, March 01, 2013 9:16 PM
Ok video on YouTube search 62mm turbo sunfire I still have a lot of work left


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Friday, March 01, 2013 10:17 PM
tried nothing came up on youtube for it


FuzzMASTA9
Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 4:33 AM
keep in mind with this video im still working on tune its a lil rich while revving do charge pipe not being connected also i had to put my old POS mani on since the other one is at machine shop plan is to get radiator and everything connected Saturday and start street tuning it again then to the dyno later this week hopefully


Edited 1 time(s). Last edited Saturday, March 02, 2013 7:52 AM

RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 4:50 AM


just realized i wasn't premium sorry guys here is the video link ill get a better video later today


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 5:12 AM
YAY!!!!







Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 7:53 AM
ill post a much better video later today


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 9:10 AM
So sick dude!


"In Oldskool we trust"

Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 12:04 PM
I love it! Especially the big fireball Sounds mean for sure. Too bad you aren't closer to see it go down the track.



Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 12:29 PM
That's a bad bitch!





BeardLife / Club Awesome Reject Blog
Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 2:15 PM
Ok so did a lil break in today and some spirited pulls under 11 afr and this girl pulls hard oh and welded diffs blow on the street lol a lot of feedback


RIP Cpl Derek Kerns And Cpl Robby Reyes
24th MEU VMM-261 (REIN) V22 Crewchiefs
11 April 2012 Morocco (African Lion)
Re: 62mm of FUN
Saturday, March 02, 2013 4:17 PM
well as long as you plan on only going straight, welded diff will be fine. not to mention your exhaust isnt exactly street friendly. You planning just straight line correct? What was your main afr under boost? How many psi were you seeing for the spirited pulls?



Forum Post / Reply
You must log in before you can post or reply to messages.

 

Start New Topic Advanced Search